Pensioencommunicatie

Naast het salaris is de pensioenregeling voor werkgevers de duurste arbeidsvoorwaarde.
Waarom wordt er dan zo weinig aandacht aan besteed? Terwijl u als werkgever, volgens de Wet Pensioencommunicatie, nota bene ook nog verantwoordelijk bent!

 

Uw verantwoordelijkheid

Inmiddels is de Wet pensioencommunicatie al enige tijd in werking getreden. Deze wet zorgt ervoor dat u als werkgever verantwoordelijk bent om uw medewerkers over hun persoonlijke pensioensituatie te informeren.

Goede pensioeninformatie gaat verder dan alleen het informeren over de inhoud van de pensioenregeling. Ook de persoonlijke situatie van uw medewerkers dient bekeken en toegelicht te worden. Als werkgever dient u uw medewerkers informatie te kunnen verschaffen over de volgende thema’s en vragen.

  • Geld voor straks: Hoeveel pensioen krijg ik?
  • Geld voor mijn gezin: Hoeveel pensioen krijgen mijn nabestaanden na mijn overlijden?
  • Geld als ik niet meer kan werken: Hoeveel krijg ik als ik arbeidsongeschikt raak?
  • Inzicht in de huidige persoonlijke situatie: Wat is mijn huidige stand van zaken qua pensioen?
  • Is dit in bovenstaande gevallen voldoende?
  • Zo nee, wat zijn de mogelijkheden om dit te veranderen?

Ons vakgebied

Goed invulling geven aan de Wet pensioencommunicatie is alleen mogelijk door een deskundige partij in te schakelen die uw medewerkers kan ondersteunen. Wij zijn die deskundige partij en kunnen u als werkgever hierbij van dienst zijn. Met behulp van onze software en persoonlijke begeleiding zorgen wij ervoor dat uw medewerkers van hun pensioensituatie op de hoogte zijn en de risico’s goed kunnen inschatten. Zo staat u naast uw medewerkers en maakt u werk van de belangrijkste secundaire arbeidsvoorwaarde.

Wilt u meer informatie over wat wij met pensioencommunicatie voor uw organisatie kunnen betekenen? Wij staan voor u klaar en helpen u graag in de regio Oudewater en Gouda. Neem voor meer informatie contact met ons op. 

Heeft u advies nodig? Onze specialisten staan voor u klaar!

Jan Klerk
Pensioenadviseur

jan klerk

Arie Rehorst
HRM adviseur

hrm-assurantien

Wieteke van der Kuijlen
Assistent Accountant

Jan Klerk
Pensioenadviseur

jan klerk

Arie Rehorst
HRM adviseur

hrm-assurantien

Wieteke van der Kuijlen
Assistent Accountant

wieteke

Bent u ook geïnteresseerd in…

top-view-photo-of-people-near-wooden-table-3183150.jpg

Salarisadministratie

Uw personeel is het kapitaal van uw onderneming en u wilt goed voor uw personeel zorgen. Onze salarisspecialisten zorgen ervoor dat salarissen, toeslagen en overige gelden correct en op tijd uitbetaald worden.

betalingsregeling-now-digitaal-v2

HRM en Arbeidsrechtzaken

Heeft u behoefte aan iemand die met u meedenkt over personeelszaken, omdat het u ontbreekt aan kennis en/of tijd? Wij ondersteunen en adviseren u graag.

fiscaal-adviseurs-horizontaal-toezicht

Fiscaal advies

De fiscale wet- en regelgeving is ingewikkeld en de regels veranderen continu. Laat u daarom adviseren door onze fiscalisten. Zo maakt u optimaal gebruik van fiscale regels en mogelijkheden.

Wij staan ingeschreven bij het AFM register onder het nummer 12041265 en bij de KiFiD onder het nummer 300.015105. Ook zijn wij aangesloten bij de Pensioenorde.

Onze dienstverleningsdocumenten en dienstenwijzer: dienstenwijzer pensioenadviseurs, dienstverleningsdocument vermogen opbouwen, dienstverleningsdocument pensioenvraag werkgever, dienstverleningsdocument risico’s afdekken

Pensioenadviseurs van Avant groep is powered by

Avant Pensioenadviseurs

Meer weten?

Vul uw gegevens in en wij sturen een volledig overzicht.
avant-logo